Social Icons

.

vineri, 26 octombrie 2012

Ce sa pui pe un blog-Ghid complet în 10 pasi simpli



Ce trebuie sa pui pe un blog ca sa ma ai pe mine cititor, dar si altii care gandesc cum o fac eu. Cititor fidel, comentator fidel, nu asa, citit si fugit.
Eu nu o sa va iau cu chestiile de genul “Nu pune background care te sparge la ochi!” pentru ca astea, parerea mea, sunt de bun simt. Este ca si cum ai scrie la scoala cu pix roz pe foaie neagra. Si ai scrie in beci, fără lumina.
Nici sfaturi despre usability nu o sa dau, pentru ca ramane la atitudinea fiecaruia daca vrea sa ajute utilizatorul punandu-i butoanele sub nas sau daca vrea sa il faca sa se plimbe pe blog pana sa găsească ce trebuie pentru, evident, afisari.
Sfaturile mele:
1. În primul plan, cand deschizi blogul, pe “landing page“, partea care se vede prima oară, jumătatea de sus, trebuie sa aiba:
I. Logo
II. Search box
III. Abonare RSS articole (comentarii- optional)
IV. Butoanele de navigare (Home, Despre, etc)
Patru lucruri esentiale (am zis ca nu va zic despre usability, dar astea sunt chiar esentiale. Am intalnit bloguri, unul chiar acum cateva minute care nu avea un buton, link, ceva care sa duca spre HOME. Adica, am citit un articol: vrei sa citesti restul blogului? Scrie adresa din nou.

2. Va asteptati sa va spun sa folositi butonul “More”? Ei bine, nu, pentru ca nici eu nu il folosesc. Folositi cu incredere poze (cu sursa), parerea mea, sa fie mici. Pentru ca nu intru sa vad poza, vreau articolul, dar pune o poza care sa aiba legatura cu articolul. Nu o poza care ti se pare amuzanta.
3. Scrie ce vrei. Ai blog general? Te citesc, imi placi. Daca vrei sa postezi ce iti trece prin minte la 2 noaptea dupa o betie cu baietii si o îmbrăţişare lunga a wc-ului, scrie! Imi place sa citesc ce gandesc altii. Ca de review-uri, lansari, melodii si add-ons sunt satul. Am bloguri nisate pentru asta.
4. Ai blog de nisa? Perfect! Despre ce e?! Aaa… tehnologie? Pai scrie des, scrie orice chestie apare pe net. Pe cineva intereseaza. Ai vazut pe alt blog o lansare de acum o saptamana? Fa un post in care sa aduni lansarile pe care nu le-ai luat printre primii si pune link. Daca tu faci un post in care imi povestesti despre noul telefon care a aparut acum 3 luni pe 120 de bloguri, probabil am aflat si eu. Lasa spam-ul la o parte, nu te ajuta.
5. Interactioneaza cu comentatorii. Cu cititorii. Ca pentru ei scri. Nu imi pune texte de genul “Lasa un cometariu, dar nu ma intreba nimic, pentru ca nu raspund. Sunt prea important” (exemplu nu am nimic cu tipul- e ok. Te invata cum sa dai in cap oamenilor dupa show ca sa recuperezi banii dati pe bilet. Va asigur ca functioneaza!) . Ei comenteaza, fac un efort. Raspunde la orice comentariu. Te ajuta pe viitor. Nu ii lasa sa vorbeasca singuri.
6. Daca ai blog despre tine, scrie despre tine. Scrie despre ce te pasioneaza. Nu incerca sa fi omul care are cea mai mare nisa din lume, ca o dai in bara la un moment dat! Rau!
7. Daca vrei AdSense, baga! Si nu o zic pentru ca si eu am, dar este “pamantul” tau, tu esti sef. Tu platesti, tu alegi cum il valorifici. Nu astepta advertiserii sa sara cu oferte. Ei nu dau doi scuipati. Si daca te contacteaza, ori vor sa ii promovezi pe 10$ ori te trag in teapa. Lasa-i pe aia mari care zic ca nu e bun AdSense-ul. Daca nu e bun, nu il folositi VOI! Mie imi place, stiu sigur ca ma plateste, stiu cand si cat.
8. Nu imi pune playere cu auto-play. Nu vreau muzica ta. Si poate am castile in urechi. Si am patit sa le am date la maxim, si credeti-ma ca am casti care te surzesc fara sa clipesti. Pune player, dar lasa-ma pe mine sa aleg daca vreau sa cante sau nu.
9. Nu fa link-exchange cu 150 de persoane. Doar blogatu are voie. Restul, nu va chinuiti, nu ajuta la PR decat daca faci cu cine trebuie, cand trebuie. Priviti blog-rollul meu si spuneti daca merita un PR4. Ei bine, am avut. Fara banner-exchange, doar cu “juice” de la bloguri cu PR mare.
10. Tema nu trebuie sa fie aerisita, nu trebuie sa fie alba, nu trebuie sa fie mare. Cum iti place tie? Aaa…roz? Aaa… cu scris mov? Cauta o solutie in care sa nu deranjeze pe nimeni, dar sa iti placa tie. Fa-ti un logo pe care sa il folosesti la Gravatar, pe blog si pe forumuri. Daca nu te pricepi, roaga pe cineva. O sa gasesti pe cineva sa iti faca gratis sau in schimbului unui banner/link. Faza cu identitatea vizuala e invechita, dar incearca si asa. Ai un blog care se cheama “Danblog”? Cuvantul Dan te poate duce imediat cu gandul la punctele de pe centurile karatistilor, fa-ti un logo subtil cu chestia asta si pluseaza aici. Ca Dan se numesc 550.000 oameni. Nu doar romani.
In fond, presupun ca aceste sfaturi nu v-au fost de folos, pentru ca deh, s-au mai spus si eu doar le-am “rescris”. Dar am scris ce imi place mie pe un blog. Nu va limitati in ceea ce va spun altii. Folositi capul, ca presupun ca nu il aveti doar sa nu va ploua in gat, nu? 2-3 saptamani ganditi-va la blog, cum il puteti folosi chiar daca este la fel ca restul, voi iesiti din tipar (si nu vorbim de Braille). Sunt mii de modalitati in care o puteti face. Imaginatia este limitata doar de voi.
Si reflectati bine pentru ca este valabil atat pentru cei veterani cat si pentru cei incepatori.

2 comentarii:

 

Donatii

Vizitatori

Flag Counter

Statistici

Ro2.ro - Promovare si statistici web SEO Bloguri, Bloggeri si Cititori

Parteneri

Cautam parteneri trimite un email la: gaiumadalin@yahoo.com